Fredag på en Söndag?

Hej och hå! Det var ett jäkla tjatande om att jag måste uppdatera bloggen oftare! Det finns väl inget självändamål med att skriva en massa ogenomtänkt smörja, bara för att? Märkte ni hur jag plötsligt fick det att låta som om att när jag väl skrev så var det otroligt genomtänkt och bra?!!

Söndag söndag... Alltid denna Söndag. Det känns som om att Lördag inte existerar. Så fort det blir helg, så är det Söndag?!! Det finns väl någon bild av att Söndag är lika med (=) långpromenad och söndagsstek. Någon som fortfarande har det som tradition? Det finns väl normala människor där ute nånstans? :P

mmmuuooäää

Observera att det står en flaska rött i bakrunden (!) och att jag inte äter den här typen av kadaber, förvisso inte andra kadaber heller, dock heldre ett sånt här då än något annat? Någon som förstod det där resonemanget? Haha.

Helgen börjar ju alltid med Fredag. Vi har också anledning att återkomma till fredag snart.
Det finns ju många typer av högtider och attribut kopplade till respektive högtid (om man nu kan kalla julgranen för ett attribut). Som jag precis viskade fram är väl julgranen det mest signifikanta tillhygget till jul (inte sånna som snurrar asså). Sönderkokta ägg till påsk, en upp-och-ned-vänd penis i jorden för att befrukta jorden till midsommar, och så vidare... Vid jul syns alltid halvt sönderstressade kontors-pappor/mammor rusa runt med trehundrafyrtiotolv omsorgsfullt inslagna paket. Det är nog en del av den svenska folksjälen vi berör. Klart att lilla lillan ska ha en knivslip och lilla albin ett förvaringsskåp för sina plastvapen (observera genustemat)!!! Dito vid påsk, dock andra varor i korgen.

Vad har du allt detta med Fredag att göra? Jo - Fredag! Det är inte bara stinas kyckling som spottas ut ur ugnarna. De sönderstressade småbarnsföräldrarna måste ju även ha ett glas rödvin att sommna i kapp med framför Stjärnor på Is, även kallat hej-kom-och-hjälp-mig-tv4-dra-in-så-mycket-pengar-tv-på-stackars-människor-tv. Jo, den lilla observationen jag gjort de senaste Fredagarna är iallafall att alla har en systemkasse. Om man skulle bli avsläppt runt kvart över sex i centrala stockholm och inte haft någon tidsuppfattning på en sisådär tolv år - skulle man endå veta att det var fredag genom att titta på dessa kassar med den fina texten systembolaget tryckt.

kapitalet höjer hyrorna

Det finns väl dock en anledning att oroa sig för att detta kanske är någon som håller på att ändras? Om ett par år kanske man tror att det är Fredag varje dag om folk fortsätter att dricka mer och mer?!! Som Pripps säger: "är du på jobbet? - avstå alkohol". Jo men va bra Pripps! Tack! :)

Nej, nu måste jag springa ner till Kjell och köpa snus. Haha, va rolig jag är va? :)

//Bensinkjell.

Kommentarer
Postat av: Fiabiten

Nej, att du inte äter kadaber är högst förståligt, vad är det för något? Kanske är det kadaver du menar, men har stirrat för länge på din kandelaber? ;)



Du har så rätt om de hundratals lila alt. turkosa påsar som kånkas runt på stan varje fredag - men har du inte tänkt på att precis samma påsar återanvänds varje måndagmorgon till lunchlådor? Åtminstone för mig som jobbar på blå linjen och börjar tidigt som stans byggjobbare är det ett tydligt mönster: Ölklirr på fredagar, lunchlådeskrammel på måndagsmorgnar. Men likförbannat är det samma påsar! :)

(Dock en viss skillnad i ansiktsuttryck på ovannämnda, haha)



Förlåt mitt ord-märkar-gnäll, men du BAD mig faktiskt! :)

2008-10-26 @ 18:40:33
URL: http://fiabiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0