En gåva till Janne från Jag till jag.

Alltså,
det var aldrig meningen att det här skulle bli någon politisk blogg. Ingen ingress idag b.tw. Men i och med gårdagens inlägg så tänjdes gränsen något och det blev liksom ett statement. Som Rune Andréason (författare till Bamse) en gång sade i ett visst nummer av just Bamse: -"en gång tjyyyyv - alltid tjyyyv". Som ett sätt att förkasta all rimlig och normal hållning till försoning.

Det är lite som med Björklund som vill sätta beyg från 1:a klass i grundskolan. Det heter något i stil med att det ska gynna elevernas motivation till att prestera bättre. Men vem i helvete presterar bättre efter devisen som nyss omnämdes? Man kan göra några enkla "relevanta" jämförelser:

  • En gång mobbare - alltid mobbare
  • En gång folkpartist - alltid folkpartist
  • En gång massmördare - alltid massmördare
  • En gång historielärare - alltid historielärare (det står ju skrivet i historien)
  • En gång - En bruten arm
  • Ingen gång - en annan gång
  • Gången till gången - gångbar bara en gång
  • Gånggången är gången - gå genast till gå, utan att passera fängelse.
Ja, vad jag ville säga och poängtera med detta meddelande var följade:

Jag är har tydliga politiska värderingar (höger- & vänsterskalan)
Jag tycker illa om det mesta
Jag använder mig utav humor för att uttrycka mina åsikter.
Jag skriver inte blogg - jag skriver dagbok som ni alla får läsa, tusen och tusen gånger om. Socialstyrelsen rekommenderar dock att man inte läser inläggen mer än en gång och hänvisar till miljöbalken (1998:880).


I övrigt så har jag stora problem med musikvalet i P3 f.t. Men det tar vi en annan gång!

Till er alla, från oss alla (jag och mina jag): En bild på Janne i gåva!



En gång - alltid en gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0