Biggest looser?

Vem är egentligen den stora förloraren idag!??

Så var måndagen den 6 september 2010 snart över. En kväll framför tv:n får en att tänka till lite, ibland.

Kollade på TV4:s version av Biggest looser ikväll. Jag orkar inte lägga kraft på att diskutera huruvida det är bra eller dålig tv. Det finns betydligt viktigare saker att tala om, såsom den störta humanitära katastrof som någonsin drabbat jorden. Vet någon vilken det är? Någon kanske gissar på Pakistan? Duktig idiot! Rätt! :)

Mer kul än så var det inte. Bild på en bröstpump.


Apropå bröstpumpar så kan vi väl bara konstatera att årets val innehåller den mest onyanserade debatt jag i alla fall har sett. De två partier som får mest röster (enligt väljarundersökningar) talar om precis samma sak, fast i olika regi. Vart tog ideologin vägen? Tillsätt mig som kampanjledare för vilket parti som helst, och jag hade skapat ett majoritetsparti. Även om jag inte hade gjort det; hade jag i alla fall gjort det bra mycket bättre än de som gör det idag. Tragiskt. Tyvärr är jag jävig i fråga om Miljöpartiet. Dock anser jag ändå att det är MP som ändå talar klarspråk någonstans och som inte bygger sin "politik" på populism. I vart fall inte i samma utsträckning. Beträffande bröstpumpar så har jag ingen åsikt. Enbart om att man hakar upp sig på en sådan liten sak. Jag är ju så klart en del i det hela, genom att jag skriver om det.

Men men. Biggest looser, vem var det dådå? Jo, det ska jag berätta. De som åker ut med tjutande tårar klättrande längst kinderna, från just Biggest looser. Även ignoranta väljare (okunniga) är förlorare. Allt i enfaldens tecken. Stigmatisering är snart ett ord att använda för det nya "block-parti-enfald-sverige" vi börjar skymta. Många ord kan utbytas beträffande detta. Men en återgång till det klassiska fem-sex-sju-åtta-eller-hur-många-som-helst-parti-systemet vore ju inte helt fel. Det skulle alla tjäna på. Ja, kanske inte högern.

Och så ett citat:
Det krävs ingenting för att känna sig fri,
man måste vara fattig för att vara rik.
Allting jag lärt mig ska jag glömma bort,
det jag ser kommer jag glömma bort.
Man måste vara en idiot för att kalla sig klok,
man måste vara liten för att vara stor.

För den som vill veta mer, se http://www.youtube.com/watch?v=8Jo6TSHiaQA
För övrigt så är jag glad att ni läser min blogg. Fortsätt med det och ni får per automatik en bättre bild av aktuella, inaktuella, påhittade och även totalt meningslösa ämnen ur ett mer "annorlunda vis eller sätt".
Tack och godnatt.
Busan och Martin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0